hai.. aduhai.. lama sangat aku Xbuh msg dalam ni.. sowi..

A’a kelmarin ada cite.. terkejut gak aku, ada sorang hamba tuh datang umah aku, kawan dari kawan aku. Diorg kenal kat pusat bahasa. Dia owang Swizland, tapi yang istimewa nya boleh bertutur bahasa Melayu-Indo. Adus.. sape tak respek nya plak..

Time dia ziarah umah kita, kita berusaha membuat satu layanan yang paling best la.. kan dia ni muaallaf, so kena buat terbaik utk menunjukkan paling terbaik utk dia.. dan secara langsung memberi pengajaran yang Islam itu penuh dengan kemuliaan.

Nak jadi cite, atlast tanya soal tu soal ni (soal agama) Masya-Allah, Allah Maha Besar.. Ilmu dia, bahkan lebih hebat dari kita ni. Lepas tu baru la sronuk sket bersembang ngan dia, mudah.. semua tajuk dikongsikan bersama. Berlarutan la kami sampai jam 12 malam.

Seorang warga Swizland berkahwin dengan seorang pramugari (Indonesia) dan memeluk agama Islam. Sekarang dia datang sini buat kajian peradaban B.Arab dan peradaban B.German perspektif Globalisasi.. Tah cam ne tajuk asal dia.. kesimpulan nye cam tu la..

Bahasa: B.Arab, B.Inglish, B.German, B.France dan sepenyol sudah pun dia kuasai. Kita pula bila.. setakat mana longgokkan ilmu Bahasa yang tidak kita terokai. Malu plak rasanya. Malu dengan watan Islami yang kita akui selama ini.

“Menyorot Arah” Cairo

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: