"Kejiwaan"

Benih-benih jiwa; kekadang tu dia macam memuncak nak Jiwang. No hal la, sebab jiwang ala-Blues orait gak. Sebab sesuatu benda tu TAK PUNYA di tangan. Lain la kalau DAH ADA,.. susahhh.. nak kena realisasikan apa itu kejiwaan dalam aleman-aleman romantis. Rumit la plak.

Benih-benih jiwa ni; Sesuatu nikmat yang diberi kepada manusia. Buktinya jelas, kalau adat Ikutan atau Taqalid dalam kajian Syair-Syair Jahiliah mahupun diperingkat Pra-Islam dan dari Tokoh-tokoh Islam mahupun lainnya; membuktikan sesuatu yang tidak di asingkan dalam rangkaian merubat kejiwaan manusia dan membelai perasaan manusia menjurus kearah faktor benih-benih kejiwaan. Contohnya tak leh nak bagi tahu la.. nanti kagum plak Muahhahahah.. Tak ingat maaaa

Konklusinya, sifat kejiwaan atau biaknya benih-benih dijiwa manusia adalah sesuatu yang unik dan klasik tanpa dikerah dan dipaksa untuk merasakan feeling apabila sesuatu benda yang dikenal pasti itu terangsang dalam struktur tubuh badan kita. Seperti akal, jasad dan Hawanafsu.

Sebab itu sebrutal-brutal mana pun manusia, seseorang itu tetap ada kehendak sex or Nafsu atau berkeinginan untuk sentiasa didamping, disayang, dibelai… Agaknya macam ni la sisa-sisa alam kejiwaan.

Namun, kejiwaan sebenarnya adalah punca material yang wujud dalam era persekitaran manusia. Sebagaimana alam Sosial; Kias benih-benih kejiwaan serupa cita rasa dalam rutin makanan kita. Macam tu juga dalam rutin sosial hidup kita. Kerna tak mungkin benih-benih kejiwaan akan terserap dalam jiwa kalau akal dan diri kita tidak tergelumang dalam sosial hidup masyarakat.

Sebaliknya pulak,.. Kalau ya memang tak bergelumang dalam soal sosial dan menafikan bahawa; benih-benih kejiwaan tidak akan wujud sekalipun kenal erti dunia adalah satu penafian yang Fasad. Kerana penafian sebegini adalah sesuatu yang tidak berpijak di bumi yang nyata.

Akan tetapi, Bagi sesuatu benda yang dah ADA, tidak hairan dan tidak pelik jika sentiasa istiqamah dalam meraih cinta, dalam belaian jiwa serta menduga kasih sayang.

Dan tidak kurang juga bagi sesuatu benda yang TIDAK PUNYA,akan turut serta dalam mencari-gali benih-benih untuk disemai dalam usaha mencari temanan ataupun mencari Hanya Khayalan.

Dua Golongan Ini adalah Misi aku dalam santaian malam ini.

Creep

When you were here before,

couldn’t look you in the eye.

You’re just like an angel,

your skin makes me cry.

You float like a feather,

in a beautiful world

I wish I was special,

you’re so f**king special.

But I’m a creep, I’m a weirdo.

What the hell am I doing here?

I don’t belong here.

I don’t care if it hurts,

I want to have control.

I want a perfect body,

I want a perfect soul.

I want you to notice,

when I’m not around.

You’re so f**king special,

I wish I was special.

But I’m a creep, I’m a weirdo.

What the hell am I doing here?.

I don’t belong here

She’s running out the door,

she’s running,

she run, run, run, run, run.

Whatever makes you happy,

whatever you want.

You’re so f**king special,

I wish I was special,

but I’m a creep, I’m a weirdo.

What the hell am I doing here?

I don’t belong here,

I don’t belong here.

___________________

Advertisements

2 Responses to “"Kejiwaan"”

  1. Anonymous Says:

    What a great site »

  2. Anonymous Says:

    Best regards from NY! » »

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s