"Siplis Hidup"

Susah nak atur harian hidup neh… Huh..Walaupun tengah musim cuti nih, time yang banyak free macam dah jadi tak keruan. Time jah yang free, otak ni macam-macam duk syaghal.

Malam kejap lagi ada Jamuan JPM. Aku pun diinvite ke majlis. Terpikir gak;“Nak kena pakai formal kah?”. Tuh la parah kalau dah tak pernah skema. Kalau pergi ke Embessy pun curi-curi masuk supaya tak bertembung ngan arwah Dato’ Duta dan Tuan Pengarah. Huhuhu…

Parent kat kampung plak dah bising. Mana tak bisingnya, sebab dah masuk Ogos masih ada kat sini. Janji nak balik.. Adushh.. Susah nak faham ngan program harian sini.

Sebenarnya, bukan tak mau balik. Cuma keadaan aku nih tak menentu di sini. Nak tunggu result tuh memang la boleh suruh kawan-kawan jah nengok. Tapi, yang paling penting, akhir Ogos nih aku ada paper kena repeat. Tuh sebab aku kena stay lagi kat sini.

Paling sadisnya, duit poket bulan nih memang dah sengkek. Duit tiket lagi. Duit Ole-oleh balik lagi. Duit hidup lagi, rokok lagi, rumah lagi, dan lagi lagi lagi..

Nak kena cari Bank Bergerak nampak gayanya. Adushh,.. parah la.. Kalau hari-hari duk pikir pasal ni boleh down moral aku.. hhuuhu…

Bulan July+Ogos tahun ni makin berdarah mental aku. Esok lusa dan tulat belum tahu lagi harian macam mana. Jangan tinggalkan aku bersahaja hingga berlapitkan kotak-kotak untuk menutupi aurat badan ku ini.. huuhuhuu…

5 Responses to “"Siplis Hidup"”

  1. Eheheh…ko mengingatkan aku pasa zaman sekolah dulu.Rasa cam baru je semalam berlalu….salam perkenalan untuk en.paichowan….yeahhhhhhh

  2. Anonymous Says:

    buat keje part time la paichowan…
    dapat jugak isi poket sikit…

    Op

  3. ahakss.. weh.. cobe kasik clue sket cemane moral leh jadik down.. muehehhe… ahaks.. ok gak pa.. layout baghu hang nih.. sorry la. baghu ade mase nak melawat:D

  4. Anonymous Says:

    I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! » »

  5. Anonymous Says:

    This is very interesting site… »

Leave a Reply

