"Nice To Know U"

“Dah tak ada mende nak Tuliz. Kebelakangan ni duk pergi sana sini untuk siapkan urusan dengan Embessy.” .. Orait gak la.. Kelmarin baru siap dan kelmarin juga aku dah decide flight balik Malaysia.. “Aku akan kembali jejak tanah Air Ku”.

Mungkin aku akan rindukan Tanah Debu neh. Itu mungkin jah. Dan akan aku rindu mereka yang banyak sangat membantu aku kat sini. ExSpecialis bebudak ISEK: IKATAN SETIA KAWAN, Cairo. Dan banyak kemungkinan aku akan rindukan suasana sinik. Suasana yang banyak menggemarku untuk turut bernafsu di Musim panas. Wakkakakk:))

Dan bila tiba di rumah; mungkin juga banyak program yang akan tergendala. Banyak yang akan dikuasai oleh nilai-nilai adab, nilai yang terpengaruh dengan struktur organisasi keluarga.. Hhahah:)) itu agaknya. Sudah tidak boleh mengatur sesuka hati, sudah dipimpin dan dibelai seperti anak lelaki yang perlu banyak berjasa kepada Ahli keluarga.. “Kerna aku tak mau jadi anak durhaka”.

Soal hari-hari akan tiba berkemungkinan juga tergantung atas masa, waktu dan suasana pergolakkan sebuah rumah tangga. Seperti turun naik saham, jika banyak susahnya, perlu berkorban untuk kesuksesan segalanya. Jika berjalan lancar; teori-teori perancangan selama ini perlu diperbincangkan kembali untuk keharmonian seluruhnya. Kerana 2 jiwa yang terutama perlu dititik beratkan sementara peluang masa ada bagi ku berkhidmat untuk mereka. “Kerana pass Syurga adalah di tangan-tangan mereka”.

Untuk ke hari ini, banyak suka-duka telah manusia lalui. Dan hari ini telah menyambut umurku semakin usang dan matang. Usang kerana akhir zaman dan matang kerana tahun kesejagatan.. “Dunia tidak akan menguasai nafsuku dan biarkan saja fikiran ku berleluasa dalam karenah ini”.

Terima Kasih untuk semua; Sahabat dekat atau jauh!! Terima Kasih juga kepada Institut Pengajian Tidak Formal ku (Suasana), Para Kekasih, Tok-tok Arab; Jahil atau Alim, dan bla bla bla… “sape2 la yang rasa buat jasa kat aku”.

Dengar kan; “Kota NIL, aku kan kembali, membawa lerai sosialis hujan batu di negari sendiri, biar pun emas kau beri ku telan, makan dan senang di sini, janganlah Kau iri. Biar pun syurga menjamin ku di sini, namun risiko neraka juga tidak menjamin ku di sini. Kota Nil dan Kota Sel adalah serupa untuk ku berpijak, tetap tersiap segala cabaran untuk melintang ke jalanNYA. Lepas ku buat sementara Kota NIL”.

Paichowan; 17 Ogos 2004 :Selamat Hari Merdeka Buat Seluruh teman-teman Indonesia dan para penduduknya.

Advertisements

One Response to “"Nice To Know U"”

  1. Selamat pulan ke tanah air…semoga apa uang telah ko pelajari akan ko sebarkan demi kebaikkan kita bersama..oh yeahhhhhhh!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: