"Variasi Mimpi" ::Khabar Dari Sini::Utkmu Teman::



Waktu ini,… Bingar.. Bising sangat dlm C.Cafe di sri Gombak. Tahi2 telinga entah banyak atau sket (pun) tak tahan ngan kebisingan suara ‘games’ mainan kanak. Bulan puaasa banyak cabar manusia. Hikmah dan pengajaran. Cabar melawan Nafsu, kerna setan dah kena ikat. Cabar utk kondak ilmu yg lame duk pendam. Transiti amaliah plak. Sbb tu Ramadhan di panggil Bulan Tarbiah.

Aku duk sini pun sama; tiada apa yang dapat beza ngan kalian. Cuma cabaran Minda lebih banyak. Kena pikir sana sini. Soal hidup sehari, diri, dan masa depan.. Lebih lagi Massa yang banyak memberi faham kreativiti sebagai manusia bertanggungjwb. Bukan hanya memihak kepada urusan dunia yang banyak mempesong akidah+akhlak manusia. Tapi Turut di ambil kira kerana kejayaan akhirat juga tergantung atas perlaksanaan urusan Dunia. Itulah ‘Manhaj golongan Haraki’ untuk memberi kepahaman pada manusia.

Luar pun dah mendung,.. dah nak buka puasa. Malam nih entah hujan lagi?? Bengong gak kalu hanya berjelagah ngan mind sendiri. Makanan baca tak cukup, kecuali dpt dapat diskus sprt biasa di sini dan sana.

Rugi diam saja. Sementara bleh duk bersama, amikla peluang neh.. Tuh pesanan, bukan ajaran aku pada korang.. Buat teman2 kat mesir.. Tahu la cuaca dah nak beku, jgn plak bg aktivt n minda (iman) nkorang beku..oke…semntara takbleh isap rokok.,. bawa2 la bincang ape2 yang patut,..,. biar pakat rasa bau kasturi syurga (mulut puasa) sket2 sorang…

Paichowan, Batu Caves

Advertisements

3 Responses to “"Variasi Mimpi" ::Khabar Dari Sini::Utkmu Teman::”

  1. Anonymous Says:

    Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. Free web hosting and sub domains incorporation private limited companies

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: