"tade hape"

Satu: Bila dah time cenggini (libur) macam2 nak kena plan. Nak OL pun dah tak sempat. Dah tak lekat di rumah. Dah tak buhsan. Dah jadi macam-macam.

Kalau time xm tuh, mungkin entri tuh berjela panjang. Atau banyak ide dan komentar sekeliling. Kait pasal idup, pasal fenomena yang pelbagai, luah rasa, diri, manusia lain atau soal yang berkait ilmu-ilmu hidup.

Dan banyak pula yang melimpah ruah persoalan-persoalan yang luar kawalan diri. Seperti imaginasi diri atau yang tak terhad di capai akal. Belum lagi dalam soal perlaksanaan yang benar-benar menunjukan potensi diri atau realiti yang bukan dongeng atau fantasi.

Dua: Bila dah mula cuti. Sana sini kaki menjajah. Tak sempat tak rehat dah jadi ‘kental’ macam tak penah hadapi apa-apa. Lebih tragis (rasanya) akal tuh dah tak normal (dlm hari tu jah) melalui genap 24 jam.

Tiga ah nak belah.. Tetiba jah derang nih datang. Siak.. Tadi tak mau turun..

….. Pai Alexandaria…

Advertisements

2 Responses to “"tade hape"”

  1. akuokay Says:

    pai.. ko jajah negara mane skang? besh la lu,… taim2 cuti leh jadik penjajah…

    aku taim2 cuti.. jadik pengganas jer… tak bes

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: